Mede/Ea avagy A házastársi boldogságról
Rendező:
Marian Roxana
16
  • Marian Roxana: Mede/Ea avagy A házastársi boldogságról
  • Műfaj: dráma
  • Helyszín: Kisterem
  • Bemutató: 2012. április 25., 19:30
  • Időtartam: szünet nélkül.
  • Díszlet- és jelmeztervező: Herescu Alina
  • : György Zsolt
  • : Asztalos Zsolt
  • : Câmpean Cristian
  • : Romonți Mihaela
  • Díszlet- és jelmeztervező asszisztens: Pop Anda
  • Ügyelő: Varga Ilarian

MEDE/EA a legutóbbi bemutató és az első előadás, amely megnyitja a Kockázatszínház Projektet, mely a fiatalok és a színházi innováció számára nyitott. „Egy előadás mely találékony megoldásokból és a csapat részvételéből tevődik össze (…) a huszonegyedik századi Medea, hol suttogva hol üvöltve beszél az önfeláldozásról, és a szerelemről. Kockázatos választás, de olyan mely teljes mértékben megfelel a kockázatszínház fogalmának. És mindennél jobb, ha a kockázatot siker övezi.” (Liternet, Mircea Sorin Rusu)

A MEDE/EA avagy A házastársi boldogságról a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház és az Ariel Színház közös előadása.

Szereposztás
Médiavisszhang

Despre Efectul Genovese:

„Între căutarea adevărului şi vînătoarea de vrăjitoare, graniţa e foarte subţire. Dar tema din Efectul Genovese este, totuşi, conformismul, inacţiunea ca atitudine civică, inatitudinea. Finalul lărgeşte cadrul, de la tăcerea complice din comunism la cea de astăzi, cînd trecem muţi pe lîngă moartea celorlalţi. Corul invocă neutru o serie de crime/sinucideri cu martori, dar la care nimeni nu vede sau nu aude nimic. E bine să nu te amesteci într-o tragedie individuală. Aşa cum e bine să nu te amesteci nici într-una naţională. Asta pare a fi constanta tranziţiei dintr-o lume în alta: tăcerea care ne-a unit.”

 

Despre Mede/Ea sau Despre fericirea conjugală

Piesa face o scanare a dezagregării unui cuplu în contextul bombardării agresive din media şi publicitate cu sloganuri utopisto-consumeriste despre fericirea absolută şi iubirea ideală. Branduri care vînd, „fericirea“ şi „iubirea“ sînt vidate de esenţă şi reduse la interfaţă, la cuvînt.

„La închiderea stagiunii anterioare s-a lansat spectacolul-pilot, pentru a lua pulsul publicului şi a testa interesul acestuia vizavi de o atare propunere. Textul cu pricina este Mede/Ea sau Despre fericirea conjugală, scris de Roxana Marian, actriţă a Naţionalului din Târgu-Mureş şi absolventă a Masteratului de Scriere Dramatică din cadrul Universităţii de Arte din Târgu-Mureş. Faptul că textul a ajuns pe scenă, montat chiar de autoare, care s-a redefinit în acest fel ca autor dramatic, este de fapt încă o etapă a drumului parcurs de text până în acest moment: el a fost prezentat ca spectacol radiofonic produs de Radio Târgu-Mureş şi intrat ulterior pe www.liternet.ro, unde poate fi ascultat în continuare, după care a fost publicat în format de carte electronică de către Editura LiterNet în acest an, ilustrat fiind cu picturile special create de către artistul plastic Diana Gherendi.”

„Un spectacol care se compune din implicarea echipei şi din soluţii ingenioase (de mare efect, prin simplitate dar şi prin încărcătură, este transformarea vălului de mireasă în şorţ de bucătărie), Medeea de secol 21 vorbeşte – când în şoaptă, când urlând de-a dreptul – despre sacrificiu, iubire şi toate feţele lor. E o alegere riscantă, dar perfect mulată pe ceea ce înseamnă “Teatru de risc”. Iar atunci când, riscând, ieşi câştigător, e cu atât mai bine.”